Stali klienci i stałe zyski e-sklepu

Promowanie e-sklepu pozwala przyciągnąć nowych klientów, jednak przedsiębiorcy nie powinni zapominać o lojalnych kupujących. Mają oni duże znaczenie i udział w comiesięcznym budżecie firmy. Przekonali się o tym międzynarodowi liderzy sprzedaży internetowej, dla których stali klienci są priorytetową grupą. Badania pokazują, że robią oni zakupy o wyższej wartości, niż osoby odwiedzające e-sklep po raz pierwszy. Równie ważny jest fakt, że utrzymanie klientów generuje o wiele mniejsze koszty, niż pozyskiwanie nowych. Osoby korzystające z usług danej firmy także chętniej dzielą się swoją opinią i sami stanowią źródło reklamy.

Jak zatrzymać klientów na dłużej?
Przedsiębiorca chcąc budować bazę lojalnych klientów, musi poświęcić im nieco uwagi – nie można liczyć wyłącznie na to, że oferta sklepu okaże się wystarczającą zachętą do kolejnych zakupów. Szczególnie warto przemyśleć swoje działania w kilku obszarach:

1. Standard obsługi – reagowanie na pojawiające się pytania i problemy klientów, to sposób na budowanie zaufania do marki. Sklep powinien ułatwiać kontakt z pracownikami i uruchamiać w tym celu równe kanały – telefon, e-mail, czat, media społecznościowe. Istotna jest szybkość kompletowania zamówień i dbanie o dobrą współpracę z firmą kurierską. Negocjowanie preferencyjnych cen wysyłki, to sposób na obniżenie kosztów, jakie finalnie ponosi klient – z pewnością będzie to czynnik wpływający na atrakcyjność sklepu.

2. Poszerzanie asortymentu – zależnie od oferowanego asortymentu klienci będą powracać po te same produkty, bądź szukać innych propozycji. Poszerzanie oferty zawsze jednak przyciąga uwagę i może skusić do dodatkowych zakupów, tym bardziej, jeśli udało się już wcześniej zdobyć zaufanie konsumenta.

3. Okazje cenowe – cena jest jednym z najistotniejszych elementów internetowych ofert. Mechanizm promocji i wyprzedaży jest dobrze znany przedsiębiorcom – obniżenie ceny pozwala skłonić do zakupów nawet niezdecydowanych. Warto jednak przygotować specjalne oferty przeznaczone tylko dla lojalnych klientów. Bony i kody rabatowe oraz newsletter z informacjami o zniżkach zachęcą do kolejnych zakupów.